Kodeks Moralny Wróżbity
1. Czym on jest?
Jest to zbiór ogólnych zasad, jakich wróżbita powinien przestrzegać.
2. Omówienie każdego punktu
1. Nie można oceniać klienta, wyrażać negatywnych opinii na
temat jego przekonań, obwiniać go.
Nie możemy negować poglądów klienta, jego wyznania i innych aspektów jego życia. Nie należy obwiniać go o to, co robi ze SWOIM życiem, mamy mu doradzić.
2. Nie można straszyć klienta.
Nie można mówić klientowi, że coś jest nieuniknione, jakaś katastrofa. Zawsze jest jakieś wyjście.
3. Nie można podejmować decyzji za klienta.
Rolą wróżbity jest doradzanie, ale Twój klient nie może robić nic pod Twoje dyktando. To jego sprawa, co zrobi, jeżeli nie chce, nie musi stosować się do Twoich rad.
4. Nie można przemawiać do klienta z pozycji jedynego i
wszystkowiedzącego autorytetu.
Pamiętaj, że nie jesteś bóstwem, tylko człowiekiem, wróżbitą. Nie jedynym. Więc nie możesz przekonywać klienta, że masz niewyobrażalną moc i Ciebie należy słuchać, bo jesteś lepszy i wiesz więcej.
5. Nie można używać słownictwa ezoterycznego,niezrozumiałego
dla przeciętnego człowieka.
Nie każdy Twój klient to wykształcony człowiek, który miał do czynienia z ezoteryką. Niektóre pojęcia mogą być dla Twojego klienta zwyczajnie niezrozumiałe. Stara się nie używać słów, których znaczenie rozumie tylko elita, bo służysz nie elicie, a wszystkim ludziom.
6. Nie można klientem zaspokajać swoich potrzeb.
Seksualnych, ani innych. Skupiamy się na kliencie, na jego problemie, pytaniu.
7. Nie można traktować klienta przedmiotowo.
Klient to człowiek, a nie kawałek drewna. Nikt nie jest taki sam, każdy ma inny problem, inne cechy, inny charakter. Nie możesz każdego klienta traktować tak samo, musisz skupić się na nim
8. Nie można przepowiadać śmierci.
Mogło by to wzbudzić panikę w kliencie, takie bezpośrednie powiedzenie komuś w twarz, że umrze. Lepiej powiedzieć to innym sposobem
9. Nie można wykorzystywać emocjonalnie czy seksualnie
klientów.
Nie można zaspokajać się klientem, bo po zakończeniu wróżenia już nic nas z klientem nie łączy. Chyba, że jest on przyjacielem.
10. Nie można uzależniać od siebie.
Klient ma wybór, przekonywanie go, że jest inaczej, że żeby przeżyć, musi zasięgać u Ciebie porad - i tylko u Ciebie - jest złym sposobem na zdobycie klienta.
11. Należy stosować zasadę poufności.
Po prostu nie dzielimy się z nikim, tym, co usłyszeliśmy od klienta. Chce on nam zaufać, a naszym obowiązkiem jest pomóc mu. Nie podajemy też jego danych osobowych.
12. Niestosowne jest publiczne okazywanie pogardy kolegom po
fachu, obrażanie ich, wygłaszanie pogardliwych uwag, gdyż takim zachowaniem
wydaje się opinie tylko i wyłącznie o sobie! Każdy ma swoją drogę i wykorzystuje na niej to co uważa za najlepsze.
Myślę, że w tym punkcie nie potrzeba wyjaśnień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz